De zeven meest gestelde vragen over de griepprikken in onze praktijk
1 Mijn partner heeft de oproep op een ander tijdstip dan ik. Wat nu?
U kunt samen komen op één van de tijden waarop u bent uitgenodigd.
2. Ik heb wel een indicatie maar geen uitnodiging ontvangen. Wat moet ik doen.
Het kan zijn dat u toch geen indicatie (meer) heeft. Er kan ook iets zijn mis gegaan. Neem contact op met de praktijk.
3. Ik heb geen indicatie voor de griepprik maar wel een brief. Wat nu?
Weet u dit zeker, dan kunt u de uitnodiging negeren.
4. Ik kan niet op de ene prikdag maar wel op de andere. Mag ik komen wanneer ik wel kan?
Ja dat mag, maar alleen als het echt niet anders kan. U mag in dat geval van de dinsdag (19 oktober) naar de donderdag (14 oktober) switchen (of andersom). Komt u dan wel op dezelfde tijd.
5. Ik kan op beide prikdagen niet. Wat moet ik doen?
Als u echt niet kunt dan zijn er uitwijkmogelijkheden, maar die zijn wel beperkt en het kan even duren voordat u de prik krijgt. We geven aan ruim 2000 mensen een griepprik. U kunt zich voorstellen dat we niet graag uitzonderingen maken. Als u een andere afspraak heeft en u kunt deze verzetten dan zou dat erg fijn zijn.
6. Ik ben slecht ter been, kan ik de griepspuit thuis krijgen?
Als u (redelijk) kunt lopen of handig bent met uw scootmobiel dan willen we graag dat u naar de praktijk komt. Als u niet mobiel bent dan kunt u met de assistente overleggen.
7. Ik wil geen griepprik. Wat moet ik doen?
U hoeft niets te doen. Als u definitief geen uitnodiging voor de griepprik meer wil ontvangen stuur dan een eConsult (via deze website) naar de praktijk waarin u aangeeft of het een tijdelijke weigering betreft of een definitieve. Wij registreren dit dan in ons systeem.
Tenslotte wijzen we u graag op het volgende document: Zeven misverstanden over de griepprik
Publicatiedatum: 15-11-2021